• Vänsterpartiet ...

Vänsterpartiet i Örebro län har genomfört sin Årskonferens

DÅK 2017Vänsterpartister från hela Örebro län distrikt samlades under helgen 25-26 februari i Hallsberg för att hålla distriktsårskonferens 2017.

Särskilt inbjudna gäster var Mia Sydow Mölleby, PS-ledamot & Vänsterpartiets gruppledare i riksdagen och Håkan Svenneling, riksdagsledamot och partiets representant i Landsbygdskommittén. Mia höll ett hälsningsanförande och i fokus för talet var bl.a. frågan om vinster i välfärden. Håkan pratade om landsbygdspolitik och den geografiska orättvisan samt om landsbygdskommitténs förslag.

Konferensen präglades av stor enighet och konstruktiva diskussioner. Gjorda planer och berättelser godkändes av mötet.

DÅK-1-2017

Konferensen antog en verksamhetsplan för 2017 där inriktningen förutom att politiskt ta itu med den geografiska orättvisan, också handlade om att utveckla partidistriktet, så en valseger kan uppnås 2018. Detta arbete handlar om att stärka distriktets och partiföreningarna, utveckla studiearbetet och arbeta vidare med internfeminismen i partiet samt stötta en uppbyggnad av Ung Vänsterverksamhet i länet.

Valda till distriktsstyrelsen 2017

Kenneth Lantz, Laxå