1 maj

1 maj 2023 i Örebro län

Askersund
Partiföreningen i Askersund ansluter till firandet i Kumla.Alla är välkomna!Vänsterpartiet Askersund

Degerfors/Karlskoga
Partiföreningarna i Karlskoga och Degerfors samarbetar traditionsenligt på 1 maj. Årets firande hålls i Degerfors på Medborgarplatsen utanför Folkets hus.Tid: kl. 11.001 majtalare: Gertowe Thörnros (NATO), Torbjörn Holm (Sverigepriser på el), Maja Lindberg (Ung vänsterappell) och Anna Lilja (Kvinnor och feminism). Det blir även livemusik och efter mötet serveras kaffe med tilltugg i Folkets hus.Alla är välkomna!Vänsterpartiet Degerfors/Vänsterpartiet Karlskoga

Hällefors
Partiföreningen i Hällefors håller 1 majfirande på Hällefors folkhögskola med panelsamtal om viktiga frågor i kommunen, regionen och på riksplanet. Samtalen fortsätter sedan vid borden bland mötesdeltagarna.Tid: kl. 14.001 majtalare: Panelsamtal mellan Johan Stolpen och Katja Ollila (båda är från Hällefors partiförening).Efter panelsamtalet och samtalen vid borden så blir det knytkalas.Alla är välkomna!Vänsterpartiet Hällefors

Kumla/Hallsberg
Partiföreningen i Kumla håller 1 majfirande på torget i Kumla och partiföreningen i Hallsberg åker som vanligt till Kumla för att fira.Tid: kl. 11.001 majtalare: Linn Josefsson (distriktsordförande) och George Bivall Höiseth (Kumla partiförening). Ytterligare talare tillkommer.Det blir också underhållning av Sole Town Duo samt att det serveras kaffe, paj och vaniljsås.Alla är välkomna!Vänsterpartiet Kumla/Vänsterpartiet Hallsberg

Laxå
Partiföreningen i Laxå har vi 1 majfika i partilokalen på Postgatan 16. Sedan blir det samåkning in till Örebro för 1 majaktiviteterna där.Tid: kl. 09.00Alla är välkomna!Vänsterpartiet Laxå

Lekeberg
Partiföreningen i Lekeberg åker in till Örebro och deltar i firandet där. Finns behov av samåkning är vice ordförande Anders Alexandersson kontaktperson. Ta kontakt på [email protected].Alla är välkomna!Vänsterpartiet Lekeberg

Lindesberg
Partiföreningen i Lindesberg håller 1 majfirande i Flugparken, centrala Lindesberg.Tid: kl. 12.001 majtalare: ca. kl. 12.30, Jessica Carlkvist (regionråd).Det blir också musikunderhållning av Tom Ernestål och Christer Wilhelmsson och det kommer att serveras fika. Avslut ca. kl. 14.00.Alla är välkomna!Vänsterpartiet Lindesberg

Ljusnarsberg
Partiföreningen i Ljusnarsberg håller 1 majfirande på Malmtorget i Kopparberg.Tid: kl. 11.00 – 15.001 majtalare: Eva Renberg och Ulla Wiklund Diedrichsen (båda är från Ljusnarsbergs partiförening).Alla är välkomna!Vänsterpartiet Ljusnarsberg

Nora
Partiförningen i Nora åker in till Örebro för att delta i 1 majtåget och firandet där.

Alla är välkomna!Vänsterpartiet Nora

Örebro
Partiföreningen i Örebro håller 1 majfirande på Våghustorget i Örebro. Innan firandet på Våghustorget så är det samling i Slottsparken inför 1 majtåget.Tid:

kl. 12.00 Samling i Slottsparken med festligheter.kl. 13.00 Avgång för 1 majtåget.

kl. 13.30 Tal och musik på Våghustorget (talen teckenspråkststolkas).kl. 16.00 1 maj-AW på ArtBar, Järntorget Örebro, med musik av Johanna och Petter Kroon.1 majtalare: Jaber Fawas (kommunfullmäktigeledamot)                    Rasmus Liedström (Ung Vänster)                    Nadja Awad (riksdagsledamot)                    Ridvan Altun (NCDK)Konferencier på torget är Martha Wicklund (kommunalråd) och det blir musik av Jaerven. Det blir också ansiktsmålning, popcorn och kaffeservering.Alla är välkomna!Vänsterpartiet Örebro